Przedłużające się nauczanie zdalne demotywuje uczniów, więc omawianie lektur staje się nie lada wyzwaniem. Dlatego istnieje potrzeba poszukiwania nowych sposobów dotarcia do odbiorców w trakcie analizy utworów literackich. Zdarza się, że jedni tworzą komiksy, drudzy przygotowują lapbooki lub plakaty, gry planszowe. Mało znaną metodą jest tzw. „książka w pudełku”. Charakteryzuje się tym, że uruchamia wielkie pokłady kreatywności uczniów, pozwala zaprezentować własną wrażliwość i indywidualny odbiór dzieła literackiego. Mało tego, porusza ona wyobraźnię dzieci oraz sprawia, że treści danej książki zapadają w pamięci na bardzo długo.
W tym roku szkolnym uczniowie klas czwartych uczestniczyli w konkursie pt. Lektura w pudełku. Jeśli ktoś myśli, że wystarczy wrzucić do kartonu kilka przedmiotów związanych z danym dziełem literackim, to jest w wielkim błędzie. Każda praca musiała zawierać oprócz świata przedstawionego wykonanego w formie graficznej, również notatkę o wybranej lekturze np. w postaci streszczenia lub planu zdarzeń. Powstały przepiękne dzieła. Autorzy pudełek wykorzystywali przeróżne materiały: od plastelinę po styropian czy włóczkę. Popisali się też ogromną pomysłowością oraz nieprzeciętnymi zdolnościami manualnymi. Dlatego bardzo trudne okazało się wyłonienie najbardziej inspirującej pracy. W końcu jury ustaliło werdykt, oto on:
- I miejsca:
- Jędrzej Pikosz kl. 4c
- Marcelina Benyskiewicz kl. 4a
- Wiktor Ciesielski kl. 4c
-II miejsca:
- Julia Kaczmarek kl. 4b
- Bartosz Hulalka kl. 4b
-III miejsca:
- Zuzanna Maciołek kl. 4a
- Maria Drgas kl. 4c
- wyróżnienia:
- Martyna Pintal kl. 4c
- Roksana Matuszewska kl. 4b
Laureaci konkursu obdarowani zostaną ciekawymi pozycjami książkowymi. Oprócz tego każdy uczestnik otrzyma nagrodę, czyli drobny upominek, który będzie mógł sobie wybrać, gdy spotkamy się na zajęciach stacjonarnych w szkole.
Teraz nie pozostaje nic innego, jak tylko obejrzeć niesamowite wytwory pracy czwartoklasistów.
|