Z początkiem lutego uczniowie klas siódmych dołączyli do grona uczniów z 38 szkół w Polsce, którzy brali udział w ogólnopolskim projekcie „Fiktive Familie” Projekt realizowany był do końca maja bieżącego roku. Pandemia nie utrudniła uczniom naszej szkoły w aktywnym udziale w w/w projekcie i z zaangażowaniem dobrnęliśmy do końca. W miesiącu czerwcu nastąpiło zwieńczenie naszej pracy. Szkoła otrzymała Krajową Odznakę Jakości eTwinning Quality Label za prawidłową i rzetelną realizację projektu, którą przyznaje Krajowe Biuro eTwinning Polska.
Uczniowie mieli okazję pracować w nieszablonowy i innowacyjny sposób, min. tworzyć książeczki w programie StoryJumper - tworzenie opisów oraz ilustracji), tworzyć swoje awatarki (avachara.com), pracować na Padlet opisując siebie, tworzyć logo projektu, grać QuizletLive, spotykać się z uczniami innych szkół i komunikować się z nimi w języku niemieckim, tworząc nagrania krótkich dialogów. Głównymi metodami używanymi w projekcie były: „burza mózgów”, dzięki którym uczniowie budowali umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów oraz użycia wiedzy w praktyce. Uczniowie pracowali zarówno indywidualnie jak i w grupach szkolnych i międzyszkolnych, wykorzystując swoją wiedzę, jak również poszukując informacji w Internecie. Tworząc pytania do książeczki Familie Engel przygotowywali pytania w małych grupach, a następnie ze wsparciem nauczyciela podejmowali decyzję, które z pytań zostaną włączone do spotkania LIVE dla pozostałych członków projektu. Działaniem innowacyjnym i wymagającym pracy uczniów było powiązanie wiedzy geograficznej, informatycznej i plastycznej podczas zbierania słownictwa do AnswerGarden oraz tworzenia ilustracji. Udział w projekcie e – Twinning okazał się świetnym sposobem na zwiększenie motywacji do nauki języka niemieckiego, którą w czasie nauczania zdalnego trudno wzbudzić wśród uczniów oraz rozwijania u uczniów kreatywności, kreatywnego myślenia, kompetencji kluczowych, a przede wszystkim komunikacji. Uczniowie podejmowali decyzję o działaniach, min. podczas tworzenia rodzinki „Familie Engel”, tworzenia słownictwa w Quizlet - nauczyciel był tylko mentorem zachęcających ich do poszukiwań. Innowacyjne było nadanie wszelkim wypracowanym materiałom formy elektronicznej. Będą one służyły nauczycielom w Polsce jako doskonałe materiały dydaktyczne edukujące kolejne pokolenia.
Koordynatorem projektu w szkole była. Magdalena Fechner – nauczyciel języka niemieckiego
ODZNAKA
|