Dnia 13 maja 2020 roku przeprowadziłyśmy lekcje w wybranych klasach, wykorzystując narzędzia potrzebne do pracy zdalnej. Przygotowałyśmy prezentację na temat zaburzeń odżywiania. Po konsultacji z Panią Bogumiłą Andrzejewską, nauczycielką biologii postanowiłyśmy pokazać nasze dzieło szerszej grupie uczniów. Prezentację obejrzeli uczniowie z klasy 7a, 7b, 7c,7d oraz uczniowie grupy łączonej 6 bc. Wartością dodaną tych zajęć było uzyskanie informacji na temat różnych chorób związanych z niewłaściwym odżywianiem. Uczniowie mogli sprawdzić swoją wiedzę w quizie, który opracowałyśmy na cele projektu. Na koniec w ramach ewaluacji naszej prelekcji poprosiłyśmy uczniów o informację zwrotną, którą przesyłali na czacie. Pojawiło się wiele miłych słów i przychylnych komentarzy, oto one:" lekcja była ciekawa i nauczyłem się wielu nowych i interesujących rzeczy", "super lekcja, dobrze, że mogłem w niej uczestniczyć" , "prezentacje była dobrze wykonana, moim zdaniem poruszono ciekawy temat, który może wywołać kontrowersje", "dziewczyny super to pokazały", "moim zdaniem lekcja była ciekawa i uświadomiła nam istnienie chorób wśród młodych ludzi"
Wniosek nasuwa się tylko jeden, a mianowicie taki, że podjęta inicjatywa spotkała się z bardzo dobrym odbiorem i otworzyła oczy młodzieży na konsekwencje niewłaściwego odżywiania się. Jeżeli my, młodzi usłyszymy z ust swoich rówieśników pewne prawdy życiowe , to szybciej do do nas trafia niż z ust dorosłych.
|