Nikogo nie trzeba przekonywać, że czytanie to jedna z najistotniejszych umiejętność edukacyjnych. Na pewno rozwija myślenie, umożliwia zdobycie niekończącej się wiedzy, ale także wpływa na aktywność naszego mózgu. Umiejętność ta pomaga przede wszystkim uczyć się oraz zrozumieć otaczający nas świat. Mając więc na uwadze szereg zalet wynikających z czytania oraz chcąc propagować czytelnictwo, zaproponowałam uczniom klas czwartych i piątych tzw. Czytelnicze stacje zadaniowe. Uczestnicy poszczególnych klas zmagali się z różnorodnymi zagadnieniami polonistycznymi: zaczynając od frazeologii, ortografii, a kończąc na składni i fonetyce. Jednak najistotniejsze było uważne czytanie ze zrozumieniem często podchwytliwych zadań. Należy zaznaczyć, iż przygotowane zagadnienia nie sprawiły dzieciom większych kłopotów.
Wyniki rywalizacji
- na poziomie klas czwartych:
I miejsce- kl.4a
II miejsce – kl.4b
III miejsce- kl.4c
- na poziomie klas piątych:
I miejsce- kl.5a
II miejsce – kl.5b
III miejsce- kl.5c
Sądzę, że takie działanie uświadomiło uczestnikom rywalizacji, że czytanie jest koniecznością współczesnego człowieka oraz niesie mnóstwo korzyści.
|