Nauka inaczej, czyli lekturowe lapbooki

Lapbook to innowacyjna metoda polegająca na wykonaniu  „książki”, systematyzującej i utrwalającej wiedzę ucznia.  Tworząc tzw. książkę na kolanach uczeń pracuje z danym tematem przez wiele dni, poszerzając swoją wiedzę i zapamiętując zdobyte wiadomości. Zgromadzenie w klasie lapbooków autorstwa wszystkich uczniów, daje większe możliwości dogłębnego poznania zagadnienia i utrwalenia zdobytych wiadomości. Do wykonanych książek można zawsze sięgnąć, aby powtórzyć lub utrwalić materiał. W każdej chwili można też uzupełniać je nowymi treściami. Opracowanie takiej książki przynosi również wiele satysfakcji z dobrze wykonanego zadania oraz wzmacniania w uczniach poczucie własnej wartości.

Podstawowe cele tej metody to:

  • porządkowanie  i pogłębianie  wiedzy na temat konkretnych, obowiązkowych  lektur szkolnych zawartych w podstawie programowej nauczania języka polskiego w szkole podstawowej,
  • uatrakcyjnienie pracy z lekturą,
  • pogłębianie wiedzy z określonego tematu,
  • rozbudzanie zainteresowań uczniów i rozwijanie kreatywności,
  • wskazanie skuteczności tej metody  jako efektywnego sposobu przyswajaniu treści lektur.

 

Uczniowie klas 7a i 7b pracują tą metodą od września 2018 roku. Każdorazowo, po omówieniu zagadnień dotyczących danej lektury, uczniowie wykonują samodzielnie lapbooki, a następnie gromadzą je w sali lekcyjnej. Służą one głównie do ugruntowania, utrwalenie treści lektur, natomiast w klasie ósmej będą oryginalnym narzędziem do szybkiego powtarzania treści wszystkich lektur przed egzaminem. Elementem mobilizującym siódmoklasistów do kreatywnego wykonania różnych lapbooków był międzyklasowy konkurs oraz wystawa prac. W trakcie jej trwania można było obejrzeć lapbooki  następujących pozycji lekturowych: „Zemsta”, „Opowieść wigilijna”, „Latarnik”, „Pan Tadeusz” oraz „Mały Książę”. 

Po długich obradach komisja konkursowa wybrała najbardziej wartościowe (pod względem edukacyjnym) lapbooki, ale nie bez znaczenie była też pomysłowość autorów  i estetyka wykonania prac.

Wyróżniono   następujących uczniów: Kingę Pham, Kingę Grzeszkowiak, Monikę Zygmanowską, Wiktorię Wróbel, Edytę Gruszkiewicz, Weronikę Weis Oliwię Sroczyńską, Oskara Szydlika, Igora  Helińskiego, czyli uczniów z kl.7a oraz: Igę Sińską,  Zofię Mikołajczak, Amelię Nowak, Kingę Osińską, Magdalenę Nędzę, Emilię Michałowską, Jagodę Badurę i Krzysztofa  Palucha- przedstawicieli z kl.7b.

Wystawę  lekturowych lapbooków, prac uczniów kl.7a i b można oglądać   przy sali 206 w budynku szkoły podstawowej do 22 marca br.

Dodano: 11.03.2019 / Autor: Renata Kurpisz


Ogłoszenia publiczne:

- Malowanie sali gimnastycznej
Dodano: 06.05.2011


Komunikaty:

- Jadłospis
Dodano: 26.08.2024


Dobre praktyki:

- KSIĄŻKI POLECANE DLA RODZICÓW
Dodano: 20.01.2017
















Wszystkie prawa zastrzeżone dla Zespołu Szkół w Wielichowie
ul. Kośœcielna 7a, 64-050 Wielichowo, tel/fax 061 44 33 016

Aktualnoœści | Patroni szkoły | Kadra Szkoły | Rada Rodziców | Podręczniki | Plany lekcji |
Galeria Szkoły | Kontakt || Ogłoszenia publiczne | Komunikaty | Dobre praktyki | Konkursy |

projekt i wdrożenie: amrstudio.pl

Logowanie

login: | hasło: