"Żywa kultura nie tylko w jogurcie" - pod takim hasłem klasa VIa dokonała podsumowania tematów omawianych na lekcji historii. Przez dwa miesiące ich tematyka związana była z szeroko pojęta kulturą, od starożytnej Grecji i Rzymu poprzez uniwersalną kulturę średniowieczna na współczesności kończąc. Żeby tych spraw nie zamykać tylko w pracy klasowej uczniowie wpadli na pomysł innego podsumowania. Przecież dziesięć muz daje wspaniałą okazję, ku temu by lekcja ta była niecodzienną promocją sztuki.
Na początek trzeba się było w domu zastanowić, jakiej muzyki lubię słuchać, jakie książki czytać i filmy oglądać. Z tego powstał zbiór przeróżnych tematów, które uczennice i uczniowie musieli odwzorować w swoim ubiorze. Z tym już było troszkę trudniej, ale po delikatnych podpowiedziach nauczyciela plejada postaci filmowo-muzycznych pojawiła się na lekcji. Następnie, chętni przygotowali ulotki z hasłem programu. I wtedy wszystko było gotowe do happeningu.
Właściwa prezentacja odbyła się w całej szkole. We wtorek, 22 marca, na drugiej godzinie lekcyjnej przebrani uczniowie klasy szóstej wbiegli - każdy do wcześniej uzgodnionej klasy - i rozrzucili ulotki. W niektórych klasach zdziwienie uczniów, pomieszane z zaskoczeniem, było ogromne. W ten sposób wykonawcy projektu mieli zachęcić do niecodziennego podejścia do kultury, natomiast obsypani ulotkami uczniowie mogli - jeśli chcieli - podnieść kartkę i schować do zeszytu. Ta mała karteczka jeszcze przydać się może.
Swój sposób na wyrażenie tego tematu znalazł również odzwierciedlenie w plakatach zatytułowanych "25 wieków kultury". Była to autorska praca każdego ucznia na temat tego, o czym wcześniej uczyli się na lekcjach. Pomysł wywołał różnorodne reakcje jednak na pewno można o nich powiedzieć jedno - były oryginalne i niepowtarzalne. Ale przecież takie ma być nasze podejście do sztuki.
|