Dnia 19 kwietnia 2011r. obchodziliziśmy w szkole podstawowej Deń Ziemi. Bieżący rok został ustanowiony przez ONZ Międzynarodowym Rokiem Lasów. W związku z tym tegoroczne Dni Ziemi obchodzone są pod hasłem "Las całkiem blisko nas". Tematyka lasu stała się też dominującym tematem tego dnia w naszej szkole. Uczniowie szkolnego koła przyrodniczo-ekologicznego przygotowali przedstawienie opowiadające o tym, jak zwierzęta uczą dzieci poprawnego zachowania w lesie i zaprezentowali je kolegom z kl. 0-III. Następnie wszystkie dzieci obejrzały film animowany pt. "Leśne zwierzęta", który był kontynuacją treści szkolnego teatrzyku.
Uczniowie klas 4 - 6 obejrzeli przygotowane przez klasę 4a i 6b przedstawienie
pt. "Nieożywiona potęga" oraz prezentację multimedialną ?Nasza Planeta? i film edukacyjny ?Lasy i ich bogactwo?. Celem powyższych prezentacji było uwrażliwienie uczniów na piękno otaczającej przyrody oraz uświadomienie uczniom konieczności ochrony nieożywionych składników przyrody i pokory wobec potęgi żywiołów.
Uczniowie klas 4-6 brali udział w konkursie na komiks "W lesie", przedstawiony w formie plakatu.
Nagrodzeni uczniowie: - I miejsce - Alicja Rupa z klasy 4a, - II miejsce Magdalena Rosowska i Julita Bressa z klasy 4b, - III miejsce Klaudia Lehmann z klasy 4b, Angelika Skorupińska z klasy 6a i Mateusz Skorupiński z klasy 4c.
Wzorem lat ubiegłych (jedenasty raz) w tym dniu odbył się również konkurs "Szukamy zysku w odzysku". Uczniowie wszystkich klas przynosili zebrane w ciągu całego roku puszki po napojach. Łącznie zebraliśmy 244 kg aluminium.
Fundusze zebrane ze sprzedaży złomu aluminiowego każda klasa może przeznaczyć na swoje klasowe wydatki np. dofinansowanie wycieczek szkolnych.
Wierzymy, że dzięki uczestnictwu w obchodach Dnia Ziemi dzieci przy odpowiednim wsparciu dorosłych zaczną aktywnie działać na rzecz rozsądnej, kontrolowanej gospodarki odpadami w środowisku lokalnym, przyczynią się do poprawy sytuacji w zakresie ochrony środowiska i promocji postaw proekologicznych, które będą procentować w przyszłości.
|