1 czerwca to najbardziej wyczekiwane przez uczniów święto-Dzień Dziecka. Tym razem zastało nas ono w rzeczywistości zdalnego nauczania, ale i tak nie przeszkodziło w dobrej zabawie. Zaproponowałam moim uczniom klas ósmych powtórkę przed egzaminem, ale w formie pokoju zagadek. Ich zadaniem było wykazać się kreatywnością, spostrzegawczością oraz sprytem, aby najpierw odszukać zadanie, potem w miarę sprawnie je rozwiązać (oczywiście interaktywne), aby przejść na kolejny poziom zabawy. Musieli też bardzo uważnie czytać instrukcje, analizować wielopoziomowo zagadnienia, aby ostatecznie zdobyć „wejściówkę na egzamin”. Wszyscy uczestnicy pracowali z pełnym zaangażowaniem, więc udało się rozwikłać przygotowane zadania. Natomiast młodszym klasom zaproponowałam inną tematykę w pokoju zagadek. Dla klasy 6 d powstał escape room w oparciu o poznaną przez nich w kwietniu szkolną lekturę pt. „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” autorstwa Rafała Kosika. Wśród wielu zadań rozszyfrowywali oni informacje zapisane np. alfabetem Morse’a oraz szyfrem masońskim. Praca przebiegała sprawnie, więc szybko rozwiązywali wszystkie zadania i dlatego zasłużyli na Order Dobromira. Wykazali się bowiem cechami, które nieobce były również trojgu przyjaciół z przypominanej lektury. Z kolei klasa 7a przeniosła się w świat internetowej biblioteki, a ich zadaniem było odszukanie zagadek, które kryły w sobie cytaty z lektur, a następnie należało znaleźć tę książkę, z której pochodził dany fragment. Wszyscy działali interaktywnie, a bawiąc się, utrwalali też wiedzę z języka polskiego.
|